سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

با صدور پیامی صورت گرفت؛

دعوت فرماندار شهرستان رباط کریم برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

دعوت فرماندار شهرستان رباط کریم برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

امید احمدی، فرماندار شهرستان رباط کریم با صدور پیامی از عموم مردم برای شرکت در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، امید احمدی، فرماندار شهرستان رباط کریم ضمن شرکت در دوزادهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با صدور پیامی از عموم مردم برای شرکت در این جشنواره ملی دعوت کرد. متن پیام بدین شرح است:
قال امیرالمومنین علی (ع) :
مَنْ تَسَلَّی بِالْکُتُبِ لَمْ تَفُتْهُ سَلْوَةٌ
هرکس که با کتابها آرامش یابد. راحتی و آسایش از او سلب نمی گردد.
غررالحکم ص ۲۳۳
آنگاه که خداوند تبارک و تعالی معجزه خود را در قالب کتاب عظیم الشأن قرآن متجلی می‌سازد، اهمیت کتاب وکتابخوانی بر هیچ مسلمان مؤمنی پوشیده نخواهد بود. دانشمندان و متفکران مسلمان از دیرباز با تالیفات گرانقدر و نشر معارف اسلامی شیفتگان نور و رهروان راستی و رستگاری را از نعمت ارزشمند کتابخوانی بهره‌مند ساخته‌اند.
دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور، گامی مثبت در جهت اعتلای فرهنگ منور اهل بیت(ع) است و مطالعه مفید ه یکی از عوامل مهمّ پیشرفت و اعتلای فرهنگ هر جامعه است، زیرا هر چه سطح بینش جامعه بیشتر باشد، آن جامعه در پیشبرد آرمان های خود موفق‌تر خواهد بود. روند اجرای این جشنواره از منظر امکان شرکت تمامی گروه های سنی و بستر سازی شرکت الکترونیکی اقشار مختلف جامعه، بسیار خلاقانه و درخور توجه است.
این جشنواره در ادوار گذشته تاکنون زمینه را برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با منش و سیره ائمه معصومین (ع) فراهم کرده است و در همین راستا جشنواره کتابخوانی رضوی به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از مصادیق بارز کار فرهنگی است.
بی‌شک، جشنواره کتاب‌خوانی رضوی فرصتی برای ترویج فرهنگ متعالی اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، الگوبرداری عموم مردم از سبک زندگی ائمه اطهار، نهادینه شدن عادت به کتاب‌خوانی و در نتیجه توسعه فرهنگی جامعه خواهد بود؛ لذا همه دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم ادب دوست و کتابخوان شهرستان رباط کریم  را به شرکت در این جشنواره ارزشمند دعوت می‌نمایم.

 
امید احمدی
فرماندار شهرستان رباط کریم

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 16 =